IKLAN #1

Tuesday, November 2, 2010

operasi mencari McDonald halal di Melbourne; MISSION GOOOOO!!!!

salam & good day all

hari Sabtu lepas bini aku jumpa supervisor untuk review terakhir lukisan2 final project dia. bila supervisor dia dah kata everything looks good, happy semacam la makcik sorang ni..hehe. terus dia ajak aku meng'initiate'kan operasi mencari McDonald halal di Melbourne. aku pon apa lagi, terus sarung kasut ja

disclaimer : operasi mencari ni untuk aku sahaja. bini aku dah memang pernah merasa dah McDonald halal kat Melbourne. so sebenarnya bukan la operasi, cuma bini aku nak tunjuk kat mana McDonald halal kat Melbourne ni ja...muehehehehe

MISSION GOOOOO!!!

from left : ketua pasukan operasi memulakan perjalanan.
kelmarin lunch tapau kat sini la. kebab ayam dia ma rvellous!!

from left : tu dien dah nampak dah tram stop.
ketua pasukan operasi enterframe...bwahahahah

from left : stop #4 untuk menunggu tram ke McDonald halal. tram #1 atau #8.
tu dien tram #1 mai dah. masuk, jangan tak masuk.
then berenti kat tram stop #127 untuk ke McDonald Brunswick. 

from left : daripada jauh dah nampak McDonald.
sebagai menghargai ketua pasukan operasi, bagi la dia enterframe banyak2 kali sikit.

from left : ketua pasukan operasi melangkah masuk untuk melengkapkan operasi.
halal certificate untuk McDonald ni.
sekali tengok staff McDonald ni macam muka somebody kat Scope Int daaa...

from left : haul for the day, 3 burgers, 2 fries and 2 drinks.
amek hang, the damage to the pocket. AUD22.05

from left : pandangan atas.
pandangan sisi.
pandangan hadapan dengan kotak burger sudah dibukak maksudnya...sudah ready untuk di NGAP...muehehe

maybe akan ada orang kata "ceh! pi jauh2 sampai Australia susah2 pulak nak makan McD. bukan takdak kat Malaysia". tu la hangpa taktau, sebab dah ada kat sini la kena rasa McDonald halal tengok, bukan senang ni nak jumpa. tapi rasa dia tak banyak beza pon la. tadi bini aku baru cakap yang KFC halal kat sini rasa dia lain, so the next operasi will be untuk mencarik KFC halal la pulok..muehehehehe.

semalam selepas mengerah tenaga berjalan kaki mencari tempat printing lukisan2 bini aku, berenti jap makan kat Blok M. nanti2 la aku buat entry pasal tu. tapi apa yang aku bole kata, menu Ikan Balado dia memang terbaik la. till then, ciao.

3 comments:

Elylinn said...

Auwww, masih terasa kesedapan Double Quarter Pounder itusss...yummmm

Hafiz said...

hahha.. aku lepas exam ni nak buat operasi mcd halal.. kasik alamat bleh? hahah aku nak try angus burger dia.. tu memang confirm takdak kat mesia.. kfc pun kasik alamat laa eh.. tapi member member aku cakap KFC kat australia ni tak sedap.. tapi taktau laa kan.. lepas raya haji ni mai laa rumah naa.. aku kasik tarikh nanti buat makan makan.. ni confirm halal.. ;)

Jon JuOn said...

enchek Bon2, aku taktau la alamat dia. yang aku tau kat area Brunswick, ntah betui ka dak aku eja perkataan tu..hahaha. KFC halal pon aku nampak on the way balik dari teman bini aku shopping kat High Point haritu. nanti aku dah pi aku roger hang kat mana